16-01-2016

16-01-2016
Klubbfakta Mas
Malmö Allmänna Schackklubb är stans mest aktiva klubb, vi arrangerar regelbundet turneringar i blixt, snabbschack och långpartier. Klubben är centralt belägen på Ahlmansgatan 20B - ett stenkast från Södervärns vattentorn. (Se Googlekarta längst ned)

Måndagar: 18-20 Juniorträning Tisdagar: 19 - 24 Spelkväll
Onsdagar: 18 - 20 Juniorträning Torsdagar: 19 - 22 Analys och träningskväll. Lördagar: Lördagsblixten startar kl 12 varje lördag om det inte krockar med en större helgdag eller dylikt. Sista lördagen i varje månad arrangeras även en starkare Månadsblixt. Vissa Söndagar: Lagmatcher i Allsvenskan och Allskånskan.

Medlemsavgifter 2016-2017

Seniorer: 1200 kr / år. Juniorer, under 26 år samt stödmedlemmar: 900 kr / år.
Barn, mån- & onsdagsträning: 600kr/termin eller 1000 kr per år.
Bankgiro SEB
832-6902

Malmö AS




tisdag 16 juni 2015

Kort rapport från Växjö 2015.



Tänkte skriva lite om hur det gick i Växjöspelen som spelades i den gångna helgen, mest för att nyheten om min förlust i rond ett skall hamna lite längre ner på sidan!

Med två svarta och en vit spelade Martin ihop en vinst, en remi (med 36 sec kvar på klockan) och en förlust, vilket är godkänt även om det inte räckte till något andrapris (föll på inbördes möte i särskiljning) det blir nog ett pris till nästa år.

Jocke från en turnering på Mas tidigare i år

Undertecknad förlorade snabbt som svart mot Flygare-varianten (1.e4 g6 2.Lc4) i rond 1
men tog mig samman i tid till andra speldagen och vann båda partierna, även om det satt långt inne som vit i det ena. Det var under ett par drag i slutspelet som jag stilla tänkte “hoppas han inte ser remidraget”.

Jag har aldrig lämnat Växjöspelen utan att få med mig ett glaspris hem och så skedde inte nu heller. Tyvärr fick jag dock inte med mig en T-shirt denna gången.

Mvh Joakim Wahlström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar