16-01-2016

16-01-2016
Klubbfakta Mas
Malmö Allmänna Schackklubb är stans mest aktiva klubb, vi arrangerar regelbundet turneringar i blixt, snabbschack och långpartier. Klubben är centralt belägen på Ahlmansgatan 20B - ett stenkast från Södervärns vattentorn. (Se Googlekarta längst ned)

Måndagar: 18-20 Juniorträning Tisdagar: 19 - 24 Spelkväll
Onsdagar: 18 - 20 Juniorträning Torsdagar: 19 - 22 Analys och träningskväll. Lördagar: Lördagsblixten startar kl 12 varje lördag om det inte krockar med en större helgdag eller dylikt. Sista lördagen i varje månad arrangeras även en starkare Månadsblixt. Vissa Söndagar: Lagmatcher i Allsvenskan och Allskånskan.

Medlemsavgifter 2016-2017

Seniorer: 1200 kr / år. Juniorer, under 26 år samt stödmedlemmar: 900 kr / år.
Barn, mån- & onsdagsträning: 600kr/termin eller 1000 kr per år.
Bankgiro SEB
832-6902

Malmö AS




tisdag 31 januari 2012

Spelarporträtt: Joakim Wahlström

Mitt namn är Joakim Wahlström och jag är klubbens kassör.


i Brist på ett bra foto..!

Jag började spela schack för Malmö AS (moderklubb) hösten 92 när jag tyckte att jag saknade bra motstånd. När jag kom ner till klubben märkte jag vilken skillnad det var, men insåg snart att jag är en de spelare som spelar schack hellre än bra.

Min främsta merit är Distriktsmästartiteln (Skåne) för seniorer år 2009.

Har egentligen ingen favoritschackspelare, det skulle i så fall vara Retí. (har en bok om hans liv & 100 bästa partier)

Tänker inte namnge mina favoritöppningar, men kan nämna att jag nästan alltid spelar dragen Sf3/Sf6 g3/g6 Lg2/Lg7 O-O med c4/c5 eller d4/d5 i mina partier. Jag föredrar att spela svart i de flesta fall.

Mina favorittävlingar är Rödeby Open (början på augusti), Mragel Open i Lund (2ggr/år) och Växjöspelen (juni strax innan SM).

Utöver schacket är mina intressen Musik (favoritgrupper Pink Floyd och Black Sabbath) och fotboll (Mitt lag): Wolverhampton Wanders i Premier league (Wolves)

Slutligen: Jag är ingen stor filmfantast men har ändå en favoritregissör i David Lynch, kanske beror det på att hans filmer och TV-serier är lika surrealistiska och obegripliga som min mittspels- och slutspelsbehandling kan vara ibland!


Favoritlåten med Pink Floyd är denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar